Opinia:
Silnik super do miasta i krótkich tras ciągnie już od dołu obrotów. Na gazie żadnych problemów instalacja prosta Lovato Smart Spalanie 75%trasa 25%miasto 7.5 litra. Na gazie przejechane 89000tys.Jedyna upiedliwość to w zimie zapychajaca odma Silnik wymaga regulacji luzu zaworów koszt 250/300zł. Ja to robię
co 30tyś
10.0/10
10.0/10
5.0/10
Średnie spalanie:
7.5L
Pojemność butli:
35L
Przybliżony zasięg na butli:
400 km
Polecam
25.02.2018XQubo/77KM 2015/78000
(8.0)
Opinia:
Mam go w Qubo dwa lata. Nastukałem 78000km na ten moment.
Zalety?
- Tani serwis, w ASO przeglądy olejowe to 500zł brutto z wszystkim.
- Prosty jak konstrukcja cepa. Zainstalowałem gaz i tylko to serwisuje
- Tani w zakupie. Nowe Qubo wyposazone w to co potrzeba bez pierdół typu
wbudowana nawigacja, z fajna tapicerką z "topowej" wersji to koszt rzędu 52000 brutto.
Wady/problemy?
- Przez pierwsze 30k km żarł olej. Ale też daję mu dużo po tyłku jadąc na autostradach na 80% obciążaenia przy 4000-5000tyś obrotów. Dolewałem ceramizer co drugą zmianę oleju (robiłem je co 20 tyś) i potem przestał wciągać olej. Nawet zaczął dynamiczniej przyspieszać.
- Krótkie przełożenia. Można jechać 60 po mieście na 5 biegu nie przekraczając 2000 obr. Wóz bardzo lokalny.
- Spalanie. Qubo waży swoje, zawsze coś tam na pace jest więc jakby woził non stop dwie osoby. Ciężko zejść poniżej 10 LPG jeśli się przekracza 90km/h. Z drugiej strony przy 130 raczej nie przekracza 11l/100km
- Prędkość maksymalna. W mieście jest w zupełności wystarczający i dynamiczny, Ale wszystko co dzieje się na 4 biegu i powyżej wymaga planowania jak w Tico.Jazda po autostradzie jest słyszalna i wyprzedzanie na lewym pasie wymaga planowania przed wtargnięciem.
Mimo katowania go dzień w dzień, wóz był ekonomiczny na LPG i trwały. Jako silnik dla kogoś kto nie zapuszcza się często w trasę dalszą jak 100km, albo ma czas i po prostu jedzie do 110km/h, jest super.