Instalacja IV Generacji - Sekwencyjny Wtrysk Gazu

Instalacja IV generacji inaczej Sekwencyjny Wtrysk Gazu to najnowocześniejsza i najbardziej zawanosowana technologicznie konstrukcja przeznaczona do samochodów z wtryskiem wielopunktowym z katalizatorem ,sondą lambda i system diagnostyki pokładowej  EOBD lub OBDII. Zaletą jej jest zniwelowanie różnic w mocy między autem zasilanym na benzynie i gazie.

Zasada działania
W tego typu instalacji wtryskiwacz gazu działa podobnie jak oryginalny wtryskiwacz benzyny .W tym   układzie zastosowano reduktor-parownik ,którego zadaniem jest zmianę gazu z formy ciekłej  w lotną i doprowadzenia go do wtryskiwacza który jest sterowany  prze sekwencyjny wtryskiem gazu od razu do cylindrów
Dzięki tak zaawansowanej technologii  układ sterujący  ustala moment wtrysku oraz czas jego trwania .Komputer wylicza odpowiednią ilość wtryskanego gazu za każdym razem .
System ten jest obsługiwany automatycznie przez centralkę  która przełącza się na gaz po rozgrzaniu silnika ,jest również możliwość przełączenia ręcznego .
Instalacja IV generacji jest technologicznie bardzo dopracowana i jej montaż wymaga wiedzy i kwalifikacji.
Problemem w montażu tej instalacji  mogą być silniki z wtryskiem bezpośrednim .

Koszt montażu instalacji  Sekwencyjnej w zależności od modelu i silnika waha się od 2300-do 3500zł

Uwaga

INSTALACJA Sekwencyjna  wtrysku  gazu  nie ma zastosowania w autach z wtryskiem Bezpośrednim!!!

Założenie takiej instalcji do aut z wtrskiem bezpośrednim spowoduje  uszkodzenie wtrysków .

Oznaczenia silników z wtryskiem  bezpośrednim

GDI_Mitsubishi

FSI TSI - Volkswagen

Zastosowanie

Najbardziej popularne jednostki benzynowe z wtryskiem wielopunktowym

Opel - 1.1 1.2 1.4 1.6 1.8 Ecotec.

Grupa VW 1.6 MPI  1.8T

Fiat -1.1 1.2 1.4 Fire

Zalety

-brak spadku mocy ,praktycznie nieodczuwalny od wersji zasilanej benzyną

-automatyczne przełączanie się na gaz i na odwrót

-możliwość montażu w silnikach z kolektorem ssącym plastikowym

Wady

-brak możliwości montażu przy wtrysku bezpośrednim

-w niektórych modelach wyższe ceny ponad 3000zł

 

Komentarze  

 
#1 Adam 09.04.2014
Mam ją w swojej Vectrze C 1.8 140KM Ecotec cena 2450zł na wtrysku wielopunktowym firmy BRC .Bardzo dobra instalacja,jest em zadowolony.
 

Oceń instalację IV generacji

Bardzo dobra
zagłosuj
Dobra
zagłosuj
Średnia
zagłosuj
Słaba
zagłosuj
Bardzo słaba
zagłosuj
Suma głosów: 18