Instalacja I Generacji - Gaźnik

Instalacja ta jest przeznaczona do samochodów gaźnikowych, jednopunktowcyh bez katalizatora oraz sondy lambdy. System ten jest najprostszą, a zarazem najmniej kosztowny, pozbawiony elektroniki stosowany w przeważnie autach gaźnikowych które nie posiadają sondy lambdy oraz katalizatora.

Działanie tego sytemu

Gaz dostaje się do reduktora-parownika przez wielozawór stamtąd o miksera tam powstaje mieszanka gazu i powietrza która trafia do kolektora dolotowego i przez zawór ssący do cylindra gdzie następuje spalanie .

Ceny montażu takiej instalacji wahają się w granicach 1200-1600 zł

Elementy układu LPG I-generacji

- Wlew gazu

- Zbiornik gazu plus osprzęt

- Przełącznik benzyna gaz

- Elektrozawór gazu

- Mikser(mieszalnik)

- Reduktor(parownik)

Zastosowanie

Starsze modele aut z lat 80-90 tych 

Audi 80 ,90,100

Opel Kadet,Astra,Corsa,

VW Golf,Polo

FSO Polonez ,Łada,Skoda 

Zalety

- tani montaż

- tani serwis

-łatwość naprawy

Wady

- słabe osiągi

- ciągłe wizyty w warsztatach związane z regulacją LPG

- duże zużycie gazu

Komentarze  

 
#1 Patryk 09.04.2014
Mój tata miał taką w Fordzie same problemy,wystrz ały straszny smród,na szczęście już takie instalację można co najwyżej znaleźć w muzeum .
 

Oceń instalację I generacji

Bardzo dobra
zagłosuj
Dobra
zagłosuj
Średnia
zagłosuj
Słaba
zagłosuj
Bardzo słaba
zagłosuj
Suma głosów: 3