Opinia:
brak awarii silnika od 6 lat, przeciętna dynamika,0.5litra poboru oleju na 12tys km, kolega ma z przebieg 470tys km z tego 250tys km na gazie, dlatego kupiłem takie auto do gazu z takim silnikiem
Opinia:
Silnik wyjątkowo trwały. Jak to 16zaworówce trochę głośna praca.Idealny pod LPG ale trzeba pilnować filtrów i świec. Potwierdzam kiepskie cewki zapłonowe przy przebiegu 350tyskm 3 razy wymiana. Patent bez kabli bardzo dobry tylko czemu nie zastosowali oddzielnych cewek na każdy cylinder nie wiem.Sonda wymiana 2razy.
Przygotowany byłem że przy 200tyś km będzie robota głowicy a tu do tej pory nic więc plus.Słabe sprzęgło a dokładnie łożysko oporowe leci po 180 tyś.
9.0/10
8.0/10
7.0/10
Średnie spalanie:
9L
Pojemność butli:
41L
Przybliżony zasięg na butli:
390 km
Polecam
21.11.2016TonikCitroen C5 250tys
(7.3)
Opinia:
Gaz zamontowany przy 100tys km. Przy montazu juz inf że silnik mocno zajeżdżony (przebieg był oryginalny, kupowałem samochód od brata który miał go od nowego).Koszt instalacji 3000pln. Spalanie na benzynie ok 8l/100km na LPG ok 10l/100km. Instalacja LPG sprawowała się idealnie, miałem wrażenie że silnik
na gazie pracuje lepiej niż na benzynie. Problemem był wskzażnik poziomu benzyny (po zamontowaniu LPG), mimo dołozenia emulatora, wskaznik ciągle "liczył"zużcie benzyny (bojętnie czy silnim pracował na LPG czy beznzynie). Jadąc w trasie np 500km na LPG wskaznik pokazywał całkowite zuzycie benzyny, zapalał kontrolke rezerwy i pikał ostrzegając o końcu benzyny....Inną niedogodnoscia był zbiornik LPG o pojemn użytkowej ok 38l ;-(Przy szybkiej jezdzie na autostradzie (zwiększone spalanie), LPG kończył się po przejechaniu trochę ponad 300km....Jeżdzac po EU czasem np 2000km miałem wrażenie że szukam "co chwilę" stacji :-(Za to miałem rekompensatę gdy wyskakiwał rachunek.Generalnie POLECAM, ale są małe minusy....