Silnik 1.4 i 16V Zetec-SE LPGWyświetleń: 3198

Silnik 1.4 i 16V Zetec-SE LPG używają:

  • Ford

Silnik Benzynowy 1.4 o mocy od 75 do 90 KM, produkowany w latach 1998-2004

Układ 4-cylindrowy, 16 zaworów, wtrysk wielopunktowy.

Nie zalecany do montażu LPG

Cena montażu 2500 zł.

Zalety

  • silniki dość trwałe
  • dobre parametry
  • dostępność części oraz ich koszty bardzo przystępne

Wady

  • skomplikowane montaż gazu
  • drogi serwis instalacji LPG
  • regulacja zaworów
  • uwaga na zrywające się paski rozrządu zalecana wymiana do 100tys/km

Silników o podanej mocy używają:

Średnia: (6.67)
Trwałość
 6/10
Utrzymanie
 9/10
Dynamika
 5/10
Ilość opinii: 1
1
0

Czy poleciłbyś ten silnik do montażu LPG ?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4
Opinie użytkowników
Średnia ocena: (6.67)
Polecam
Przemek (MK1 99r, 270 000km)12.03.2018r.
Bardzo wdzięczny silnik. 270 tys zrobił, z czego połowa na LPG i nie narzeka. Od razu po zakupie miałem problem z cieknącym olejem, ale w 800zł się zamknąłem. Raz poszła cewka zapłonowa, raz czujnik prędkości (koszt ok. 100zł zamiennik), kiedyś pompa wspomagania (tego samego dnia wstawiona używana za stówkę). Żadnym samochodem nie da się całe życie jeździć lejąc tylko benzynę, więc standardowe eksploatacyjne naprawy wchodzą oczywiście tutaj w grę. Na szczęście kompatybilność wielu podzespołów z bardzo popularnym 1.6 sprawia, że ich ceny są dość niskie. Rozrząd wymieniany trochę nadgorliwie, olej i filtry co 10tyś i na prawdę po za tankowaniem LPG przez długie okresy nie trzeba robić nic więcej.
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (5/10)

Średnie spalanie LPG: ? l/100km

Pojemność butli: ? l

Ilość km przejechana na 1 butli: ? km