Opinia:
Mam założoną instalację LPG w samochodzie Jeep Renegade z 2016 roku silnik 1.6 E-torq. Instalacja marki STAG GOFAST z reduktorem ACR02, zbiornik BORNECH TW-225. Instalacja założona w grudniu 2017 r przy przebiegu 13000km. Obecnie (07/2019) przebieg wynosi 36000km. Czyli 23000km przejechane bez żadnych problemów. Instalacja
sprawuje się bardzo dobrze, nie jest wyczuwalny moment przełączania z benzyny na gaz, nie falują obroty silnika, spalanie gazu na dobrym poziomie. Instalację serwisuję raz do roku (wymiana filtrów i regulacja). Jestem bardzo zadowolony z tej instalacji.
Silnik 1.6 e-torq jest raczej słaby w Jeepie Renegade pomimo deklarowanej mocy zdecydowanie nie odznacza się dynamiką w dolnym zakresie obrotów silnika i wyprzedzanie przy wyższych prędkościach wymaga wkręcania na wysokie obroty od 3500 obr/min. Co przy instalacji LPG może wpłynąć na jego żywotność. To silnik raczej do spokojnej jazdy.
Co ciekawe w moim Jeepie jest zastosowany jakiś system wspomagania przy ruszaniu i silnik sam dozuje obroty podczas puszczania sprzęgła. Początkowo mnie to drażniło ale na dłuższą metę jest wygodne. Przy ruszaniu nie trzeba dodawać gazu a silnik nie gaśnie.
Ciekawa jest też elastyczność silnika przy bardzo niskich obrotach. Nie wpada w wibracje nawet przy złe dobranym biegu i próbie przyspieszenia poniżej 1500 obr/min.
Zauważyłem tez ze musiałem dolewać płynu chłodniczego pomiędzy corocznym serwisem bo spadł do poziomu minimum. Oleju nie bierze. Jednak przy LPG trzeba kontrolować płyn i olej.