Fiat Punto Evo 1.4 8V FIRE 77KM LPG Wyświetleń: 811

Okres produkcji:2009-2012
Rodzaj wtrysku:wielopunktowy

Średnia ocena użytkowników

Średnia ocena: (6.67)
Żywotność silnika
 8/10
Awaryjność LPG
 6/10
Spalanie
 6/10
Suma głosów: 1
10

Czy polecasz LPG w tym aucie?

Czy poleciłbyś ten samochód ?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Spalanie LPG vs Spalanie Benzyny

Spalanie miasto 9.5 l. 7.6 l.
Spalanie trasa 7 l. 5.2 l.
Średnie spalanie 8.5 l. 6.1 l.

Koszt przejechania 100 km

Koszt gazu17,85 PLN

Koszt benzyny28,06 PLN

Koszt założenia instalacji

+/- 2500 PLN

Zwrot kosztów instalacji

Po przejechaniu 21.000 tys. km

Piotr10.07.2018

Silnik super do miasta i krótkich tras ciągnie już od dołu obrotów. Na gazie żadnych problemów instalacja prosta Lovato Smart Spalanie 75%trasa 25%miasto 7.5 litra. Na gazie przejechane 89000tys.Jedyna upiedliwość to w zimie zapychajaca odma Silnik wymaga regulacji luzu zaworów koszt 250/300zł. Ja to robię co 30tyś

X25.02.2018

Mam go w Qubo dwa lata. Nastukałem 78000km na ten moment. Zalety? - Tani serwis, w ASO przeglądy olejowe to 500zł brutto z wszystkim. - Prosty jak konstrukcja cepa. Zainstalowałem gaz i tylko to serwisuje - Tani w zakupie. Nowe Qubo wyposazone w to co potrzeba bez pierdół typu wbudowana nawigacja, z fajna tapicerką z "topowej" wersji to koszt rzędu 52000 brutto. Wady/problemy? - Przez pierwsze 30k km żarł olej. Ale też daję mu dużo po tyłku jadąc na autostradach na 80% obciążaenia przy 4000-5000tyś obrotów. Dolewałem ceramizer co drugą zmianę oleju (robiłem je co 20 tyś) i potem przestał wciągać olej. Nawet zaczął dynamiczniej przyspieszać. - Krótkie przełożenia. Można jechać 60 po mieście na 5 biegu nie przekraczając 2000 obr. Wóz bardzo lokalny. - Spalanie. Qubo waży swoje, zawsze coś tam na pace jest więc jakby woził non stop dwie osoby. Ciężko zejść poniżej 10 LPG jeśli się przekracza 90km/h. Z drugiej strony przy 130 raczej nie przekracza 11l/100km - Prędkość maksymalna. W mieście jest w zupełności wystarczający i dynamiczny, Ale wszystko co dzieje się na 4 biegu i powyżej wymaga planowania jak w Tico.Jazda po autostradzie jest słyszalna i wyprzedzanie na lewym pasie wymaga planowania przed wtargnięciem. Mimo katowania go dzień w dzień, wóz był ekonomiczny na LPG i trwały. Jako silnik dla kogoś kto nie zapuszcza się często w trasę dalszą jak 100km, albo ma czas i po prostu jedzie do 110km/h, jest super.

Opinie użytkowników
Średnia ocena: (6.67)
Piotr (Punto Evo/2011/101000)15.09.2019r.
Posiadam to auto trzy lat i w tym okresie przejechałem 50000km. Auto obecnie posiada 101000km jak dotąd do silnika nie można mieć zarzutów. Auto posiada instalacje gazową od 70000km od 2013 roku i w tym okresie zdążył się zepsuć jedynie parownik od gazu. To tyle odnośnie jednostki napędowej. Co do auta za 32000zł w standardzie nie będę się rozpisywał jak jest suprę, krotko jest dużo udogodnień i nowych systemów ale coś za coś jakoś materiałów słaba. Ale w tej cenie nie można mięć wszystkiego.

Ocena użytkownika

Żywotność silnika
 (8/10)
Awaryjność LPG
 (6/10)
Spalanie
 (6/10)

Raport spalania LPG

Spalanie - miasto:9,5l/100km
Spalanie - trasa:7l/100km
Średnie spalanie:8,5l/100km

Producent instalacji: Tartarini
Cena instalacji: XXX PLN

Pojemność butli:32 l
Przejechana ilość:360 km
Polecam